sobota, 3 grudnia 2011

pytania Tysi

Przenikliwość umysłu Tysi zwaliła mnie dziś z nóg i poczułam się piekielnie dumna z naszego pięciolata.
Sajgonki po powrocie z pierwszych urodzin Martynki zażyczyły sobie na kolację naleśniki.
Tysia smarując jednego babcinym dżemem truskawkowym, zapytała mnie:
- Mamo, bo ja czegoś nie lozumiem. Skolo ty jesteś moją mamą, a babcia twoją, i babcia też miała mamę a ta babci mama też miała mamę, to gdzie jest początek?
Po tak zadanym pytaniu musiałam zdjąć patelnię z palnika, aby przez chwilę zastanowić się nad odpowiedzią.
Ja: Tysiu są dwie teorie. Pierwsza jest taka, że pierwszych ludzi stworzył Bóg. Nazywali się Adam i...
M: ...Ewa.
Ja: No właśnie. I uważa się, że Adam i Ewa byli pierwszymi rodzicami wszystkich ludzi. A druga teoria jest taka, że najpierw w kosmosie powstała planeta ziemia, następnie na tej ziemi pojawiła się woda, później rośliny, owady i zwierzęta. A człowiek według tej teorii pochodzi od małpy.
M: Mamo, ale dlaczego są dwie teolie?
Ja: Bo niektórzy wierzą, że istnieje Bóg i to on jest stwórcą, a niektórzy nie. I mają do tego prawo.
M: A ja i tak wierzę w Boga. Bo gdyby nie on, nie byłoby Jezuska i Świąt Bożego Nalodzenia! I nie śpiewalibyśmy kolęd!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz